خواب
ساعت ۱٢:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱٤  کلمات کلیدی:

اولین موردی که شخص باید در مورد درست خوابیدن رعایت کند.خوابیدن سر ساعت خاصی است.شخص باید ساعتی را برای خودش در نظر بگیرد.ساعتی که بتواند به آن پایبند باشد وحداقل در طول هفته بتواند 5 شب را در آن ساعت بخوابد.این تمرین به مرور ساعت بیولوژیکی شما را فعال خواهد کرد وناخواسته شما را به خواب می برد،حتی اگر شما سر جایتان هم نباشید سر آن ساعت چشمان شما سنگین میشود.این ساعت نسبت به فعالیت شما در طول روز واین که بدن شما چند ساعت احتیاج به خواب دارد متفاوت است.بطور میانگین نباید خواب شبانه شما کمتر از 6 ساعت باشد.البته باز میگویم این قانون کلی نیست.فعالیت وخواب افراد نوجوان وجوان وپیر متفاوت است.افراد مسن بعلت ضعف جسمانی وتحلیل قوای بدنی معمولا نسبت به جوانترها احتیاج به خواب بیشتری دارنداما نوجوانان وجوانان تقریبا نسبت به فعالیتشان میشود گفت ساعات خوابشان بهم نزدیک است.ساعت بیولوژیک از این نظر مهم است که هم بدن خودش را برای یک ریلکس نسبتا طولانی آماده میکندوهم ضمیر ناخوداگاهمان.در واقع جسم وروح هر دوهماهنگ میشوند.بعد ها به اهمیت این موضوع پی خواهید برد.ساعت خورد وخوراک شما باید طوری باشد که تا ساعت خوابیدنتان حداقل دو ساعتی فاصله باشد.بقول معروف با شکم پر نخوابید.نوع لباس پوشیدن واینکه روی تخت عادت دارید بخوابید یا روی زمین.. به پهلو بخوابید یا طاقباز.. نکاتی است که بیشتر بستگی به عادت شما دارد.یکی دیگر از مسایل خیلی مهم ایجاد آرامش است.باید بفهمید که چه چیزی شما راآرام میکندبعضی ها عادت دارند کتاب بخوانند تا خوابشان ببرد این آن چیزی نیست که منظور ماست.در واقع این یک ترفند است برای آنهایی که خوابشان نمی برد.که نشان از اعصاب نا آرام ودرگیر آنهاست.نباید ذهن را خسته کرد.بلکه باید ذهن را به آرامش رساند.چیزی که در طول روز از آن دور بودیم وخلاء ای دربین جسم وروحمان ایجاد کرده.در این موارد تامل کنید تا راه حلهایی مناسب خودتان بیابید...ادامه دارد